Epic Space Battle

Epic Space Battle

torsdag 9. februar 2017

Nye drakter - nye muligheter!

7. februar hadde Nerfherders sin første kamp i nye drakter, motstander var Dags Skavenlag "Flying High". Moralen blant menneskene var på topp, selv om flere nøkkelspillere var ute med skade. Det skulle vise seg å bli en kamp helt fri for casualties, men det var spennende til siste slutt!



Buret trekker mot venstre. Receiver til høyre ender med
å score
I første omgang mottok jeg ballen og måtte la en Blitzer være ballfører, ettersom min QB Dak var ute med skade. Mot Skaven er det ikke lett å få til noe særlig pasningsspill, så jeg lagde tidlig et bur i midten. Etterhvert ble det åpning på venstre flanke og buret trakk denne veien, mens en Receiver løp på høyre flanke. Rottene valgte å sette opp et vern mot buret og prøvde å trenge gjennom til ballføreren. Med mange menn klarte jeg å slå dette tilbake og hadde et frekt løp rett til høyre. Med en hand-off til Receiveren ble det en rask TD.

Resten av første omgang ble noe kjemping frem og tilbake, men Dag klarte ikke å få til noen scoring. Jeg spilte defensivt og gikk for å forsvare min End Zone fremfor å skulle ta ballen. Det ble heller ikke utført noen nevneverdig skade på noen spillere, det var ingen casualties hele kampen, faktisk!

En modig Gutter Runner løper inn og snapper ballen!
I andre omgang startet rottene med ballen og det ble mye kjemping rundt midtsonen. Dag løp en Gutter Runner gjennom for å kunne stå i min End Zone. Jeg hadde flere opportunistiske forsøk på å ta ballen og det var en del frem og tilbake. På et tidspunkt hadde jeg laget et bur rundt ballen uten å holde den og Dag hadde flere flotte Dodge Rolls inn for å snappe den opp. Han løp nedover linjen og forsøkte en Pass til sin Gutter Runner i End Zonen min, men klarte å slå 1 to ganger på rad. Ballen lå nå ledig og jeg rushet inn med mange menn og lot en linjespiller plukke opp ballen. Som et siste desperat forsøk kom Dags Gutter Runner med en Blitz på min ballfører med to terninger der jeg valgte resultat. Han slo to Defender Down og endte opp med ballen og kunne løpe inn til en overraskende TD. Det sto 1-1 etter seks og et halvt trekk.
TD i siste trekk!

Dermed hadde jeg kun to trekk på å score og viste at jeg måtte kjøre hardt på for å klare det. Jeg satset hardt på en flanke og satt opp de tyngste spillerne mine der. Etter Kick Off spratt ballen fordelaktig for meg og jeg plukket den opp med en Blitzer. Han hadde en Hand-Off til Receiveren min som løp  langt frem på venstre flanke der jeg hadde laget et hull. Nå var det opp til Dag å stoppe meg, noe han ikke klarte. Han fikk satt opp en del rotter til å forstyrre mini-buret mitt, men ballfører var fortsatt oppreist og med ballen i hånd. I mitt siste trekk fikk jeg blitzet vekk siste motstand og løp inn en TD slik at sluttresultatet ble 2-1.

1 kommentar:

  1. De beste kampene er de man vinner med scoring i aller siste trekk.

    SvarSlett