Epic Space Battle

Epic Space Battle

torsdag 9. februar 2017

Nye Royal Hills Nerfherders

Til jul var jeg så heldig at jeg mottok den nye Blood Bowl-boksen med herlige nye plastfigurer å male. Jeg har alltid foretrukket Humans og valgte å basere malemøsnteret mitt på Dallas Cowboys sine bortedrakter.




Vi har byttet litt figurer i nærområdet slik at jeg hadde to sett med menneskefigurer, ut fra det har jeg satt opp følgende lag:
1 Thrower
4 Blitzere
6 Linemen
2 Catchere

Jeg spiller i en ganske bashy liga, så jeg ville ha noen innbyttere allerede fra starten og jeg har gått for å lage et lag som kan passe og motta ballen. Jeg har valgt ut følgende tre ekstra brikker som er malt opp sammen med resten og som skal kjøpes inn etterhvert:
1 Ogre
1 Thrower
1 Lineman

Jeg har sprayet figurene svarte og startet med den mørke blåfargen. Denne har jeg washet ned og brushet opp. Som klesfarge valgte jeg Bleached Bone som også ble kraftig washet ned. Metallet skal se slitt ut, så det er Brass og Boltgun Metal med svart wash. Dark flesh med Rhniox Wash ble valgt for brune områder.

Alle fargene ble malt på og washet, med unntak av hvitt, før jeg korrigerte dem noe opp med originalfarge. På det blå valgte jeg en ekstra touch med edge highlightning, men passet på at fargen ikke var altfor lys. De hvite områdene er malt med en form for Space Wolves Grey og deretter er det lagvis med hvitt, men med blågrå skygge i enkelte områder. Noen steder har jeg valgt å male på svarte streker for å skille mellom ulike deler av drakta.


Etter fånyttes å ha ventet på dekaler med 3mm US Army-stjerner, valgte jeg å kun påføre nummer på draktene. Jeg byttet og ordnet meg så jeg hadde to sett med menneskemerker, slik at jeg kunne ha lik utforming på nummermerkene jeg har på venstre skulder og høyre lår. Skulle det dukke opp noen dekaler i posten, så blir det en stjerne på høyre skulder. Jeg er også i tenkeboksen på om jeg skal sette nummer på ryggen av spillerne.

Jeg bestemte meg til slutt, etter mange timers maling, at nå var resultatet bra nok for å kunne bruke dem til spill. Nå venter jeg kun på at temperaturen skal tillate at jeg lakker dem med spray før jeg legger på gress, men de har allikevel allerede fått prøvd seg i en kamp (som du kan lese om her).


Noen flere bilder av lagets nøkkelspillere:

Receiver-korpset!


Ethvert menneskelag trenger en QB eller to!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar