Epic Space Battle

Epic Space Battle

torsdag 14. mai 2015

Clash of the Titans

To meget defensive skip

Onsdag før Kristi Himmelfartsdag bar turen ut i det ytre rom igjen. Denne gangen spilte jeg to slag, først mot Øysteins imperialister, deretter mot Anders sine avskumsstyrker. Med tanke på turneringer i nær fremtid, særlig Arcon 21. juni, ville jeg teste ut en styrke jeg har tenkt litt på. Det er flere som har brukt denne listen eller noe som ligner, så jeg skal ikke ta æren for å ha klekket den ut selv. Jeg har kalt den " High Fives" ettersom begge pilotene har PS 5. Tanken her er å ha to meget defensive skip som tåler mye juling, begge har spesialregler mot Crits. Begge har dessuten tre røde terninger i tårn og bør kunne skyte på noe hvert trekk.





Deployment
Øystein kom med to Decimators, så her ble det virkelig et møte mellom titanene. Med fire skip totalt, alle med stor støtte og tårn, ble dette en underlig kamp. Øysteins ene Decimator gjorde en god del skade ved å kollidere, ellers ble mange av skuddene fra ham ignorert av mine grønne terninger, Evade Token og C-3P0. Jeg konsentrerte ilden mest mulig om ett av hans skip, men hadde noen trekk der bare Falcon fikk skutt på dette skipet, mens begge hans fikk skutt på Chewie. En stund så det ut til at "the fastest piece of junk in the galaxy" ikke ville overleve til premièren av Episode VII.

Tett manøvrering
Til slutt fikk jeg has på hans ene Decimator og da var det egentlig kjørt. Selv om Chewie var særdeles skadeskutt, klarte Øystein aldri å få inn mer enn tre treff i runden, dermed gikk en Evade Token, en ekstra Evade for Gullhuet og det siste treffet gikk på skjoldet - som R2-D2 regenererte i slutten av trekket.

Utveksling av laserskudd
I kamp nummer to fikk jeg møte en Scyk med magnler Canon, Xizor og en Y-Wing med tårn. Jeg byttet ut Lone Wolf med Predator før kampen,  siden jeg fikk nesten ikke brukt Lone Wolf mot Øystein. Idenne kampen klønet jeg det det til med asteroideoppsettet og flyttet litt for aggressivt frem de to første trekkene med Leebo. Anders utmanøvrerte meg, i tillegg glemte jeg at Y-Wingen hans hadde Blaster Turret. Da jeg missberegnet og kolliderte med et av hans skip i trekk 3, fikk jeg ingen Actions med Leebo og avskummets konsentrerte ild tok henne ned. Jeg fikk heldigvis tatt med meg Y-Wingen, og i neste trekk tok jeg scyken. Dermed var det Xizor mot Chewie. Anders la seg hele tiden kløktig bak meg og var som regel på Range 1, dette var eneste sjanse for at han skulle gjøre skade. Vi fløy rundt en time og bommet på hverandre før vi avsluttet. Da hadde Xizor kun et Hull Point igjen. Ved en turnering hadde tiden stoppet oss for lengst og jeg ville antakelig gjort mer for å holde meg på Long Range, for Xizor fikk gjennom en god del treff.

Erfaringer:
Tiden er din venn med en slik liste! Når du spiller søttifem minutter, er det stor sjanse for at minst ett av skipene dine er igjen på brettet om du flyr riktig. Når du velger manøvre med slike tårnskip er det viktigste at færrest mulig av fienden får skutt på deg. Klarer du å få til at maks ett skip skyter på Chewbacca, bør denne skaden lett tas av Evade Token, C-3P0 og et skjold du kan regenerere.

Endgame mot Xizor
Jeg prøvde å plassere asteroidene tett i en klynge i spill nummer to, men innså fort at her har jeg en del å hente. Det er best å lage et felt som bryter opp fiendens formasjon ved at han må fly gjennom det, dette skal jeg trene mer på. Svermer er denne listens Nemesis, så det er viktig å få brutt opp formasjoner og unngå at for mange skyter på ett av skipene samtidig. Her er asteroider en viktig venn.

Lone Wolf dikterer veldig hvordan du skal fly, så jeg foretrekker Predator i denne listen. Det er ille nok at fienden bestemmer hvordan du skal fly, du trenger ikke begrensinger fra din egen liste i tillegg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar