Epic Space Battle

Epic Space Battle

søndag 18. oktober 2015

Nye leker!

Bølge sju har blitt sluppet og vi står snart ovenfor bølge 8. Arne Kristian hadde fått seg to punishers, jeg hadde fått med to K-Winger og en T-70 X-Wing; det var på tide at gutta testet ut de nye lekene sine.


Arne Kristian hadde to akademikere i hver sin TIE og de to navngitte Punisher-pilotene med masse bomber og missiler. Listen min bestod av:
* to K-Winger med Twin Laser Turret, en med Bombardier og Seismic Charges
* Poe Dameron, R5-P9, Veteran Instincts, Autothrusters og

Head-on med Poe: jeg boostet for å komme inn på Range 1 og
unngikk noen ekle missiler.
Tanken med oppsettet på han var å allitd velge Focus - med det kan han gjøre om ett Focus-resultat på alle kast, eventuelt kan han bruke den på vanlig vis, eller han kan gjøre om et blankt angrepsresultat. Her er det altså mange muligheter. Dessuten kan han bruke Focus-brikken i slutten av angrepstrekket til å lade opp et skjold. Med høy PS kan han manøvrere seg med Boost om nødvendig.

Jeg satt opp mine to K-Winger på høyre flanke tvers ovenfor Arne Kristians to TIE-fightere. Poe tok jeg i midten for å manøvrere mellom asteroidene og komme inn fra siden. Arne Kristian satt opp sine to Punishere på den samme siden som resten, så jeg var litt nervøs for hvordan det skulle gå med mine to K-Winger.

AKs Tie-fightere prøver seg mot Poe Dameron. Godt å ha Focus
i slike situasjoner!
De første trekkene flyttet jeg sakte frem med K-Wingene for å få Poe i posisjon. Arne-Kristians flåte kom ganske raskt fremover, men jeg hadde heldigvis fått delt den noe opp med asteroideplasseringen. I trekk tre begynte vi å skyte på hverandre, K-Wingene fikk inn noen gode treff på den ene Punisheren. Poe strippet den andre for skjold og fikk den til å fly vekk fra de andre. På veien slapp han en Cluster Mine, men heldigvis var det bare den ene minen som gikk av og ga meg null treff.

Nå svingte Poe inn og ble med i den andre kampen. Med Focus-token fikk han inn gode treff og kunne stadig regenere skold i sluttdelen av kampfasen. TIE-ene tok en krapp sving mot Poe, men fikk ikke inn noen treff. De to K-Wingene fikk en del juling, men klarte å gi fra seg litt hele tiden. Tårn med tre terninger uansett avstand er helt konge!

Den ene Punisheren måtte snu og ble ute av kampen en periode, dette gjorde at jeg fikk skutt ned en TIE og en Punisher, men jeg tapte etterhvert en K-Wing. Poe Dameron kunne danse greit rundt og reagere på imperiets manøvre, så til slutt ble det to mot en. Det siste imperieskipet måtte også bite romstøv og kampen var over.

Erfaringer:
Endgame!
* Punisherne kan ha utrolig mange raketter og bomber, jeg hadde flaks som ikke ble mer skadet av dem. De tåler dessuten en god del juling. Møter man slike, er det like greit å fokusere på dem raskt og få dem ut av spill.
* K-Winger med Twin Laser Turret - ja takk! Disse skipene tåler mye og gir mye juling. Med tre terninger i tårn, enten med ett eller to skudd, er det store sjanser for at man får påført fienden noe skade hvert trekk. Selv om de har begrensede dials, bør de greit kunne få skutt. Neste gang setter jeg dem nok opp annerledes og prøver å unngå head-on-jousting.
* Poe Dameron: jeg likte veldig godt den pakka jeg hadde satt opp her, han gir mye skade, har høy PS, kan regenerere og koster under 40 poeng. Tror vi ser mange Poes i turneringene fremover, men muligens med andre oppgraderinger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar