Epic Space Battle

Epic Space Battle

torsdag 28. januar 2016

Tre spillere en kveld?

Det hender man ender opp med å være tre spillere en kveld, noe som gjør standard 100 poeng dogfight litt vanskelig. For et par uker siden hadde vi denne situasjonen og fant frem scenariet som følger med i IG-88-pakken - det var på tide med bounty hunting!


Scenariet finnes i to former, ett med ferdig oppsett av skip og ett hvor hver spiller lager en liste med
100 poeng. Alle spillerne velger ett skip som er leder, dette har tilgang på spesielle tokens der man velger en før hvert trekk:
- alle manøvre er grønne
- du har PS 12 i skytefasen
- du har +1 Agility hele trekket
Dersom lederen din ryker, flykter hele styrken fra brettet. Utover dette er det Last Man Standing. Deployment skjer så alle starter omtrent like langt unna hverandre.

Vi spilte med hver vår faksjon, jeg hadde fått lov til å fly mine trofaste rebeller nok en gang. Listen min bestod av:
* Poe Cameron, Predator, R5-P9, Autothrusters
* Red Ace, R2-D2, Autothrusters
* Blue Squadron Novice, stress-astromechen, Integrated Astromech

Arne Kristian hadde to Punishere med masse bomber og styr, støttet opp av to Academy Pilots. Øystein kom med to IG-88-ere med blant annet Advanced Sensors og Veteran Instincts. Det var duket for en skikkelig kamp.

Arne Kristian startet med sine skip rett mot meg, så jeg startet med å bryte av å gå etter Øysteins skip i stedet. Han delte skipene sine og det ble fort en skikkelig mølje på midten av brettet. Imperialistene var uheldige og fikk lederen sin i kryssild mellom oss to andre. Jeg kom i et spennende dilemma - skulle jeg gå for å ta ut lederen eller vente litt og se om Arne Kristians andre skip kunne gjøre ugagn mot Scum-skipene eller gå for å ta lederen? De fleste imperieskipene sto bak mine med fingeren på avtrekkeren, så valget ble enkelt. Med noen heftige salver fra en IG-2000 i tillegg røk Punisheren ut og de andre imperieskipene flyktet med.
Endgame - her egnet det seg med små skip.

Nå ble det en utmanøvreringskamp med trangt om plassen, noe som var best for mine skip med små baser. Jeg konsentrerte meg om å skyte på Øysteins lederskip og passet på å kunne regenerere så ofte jeg kunne. Etter noen spennende runder røyk avskummets leder og jeg hadde sikret en seier.

Scenariet er veldig morsomt, spesielt gøy er det å kunne velge spesielle evner til lederen. Her er det helt klart en stor fordel å kunne regenerere lederen sin, det gjelder å vite når man skal fly inn i striden og når man skal holde seg unna. Dessuten er det veldig gøy å spille noe annet enn 100 poengs dogfight som man "alltid" gjør.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar