Epic Space Battle

Epic Space Battle

lørdag 24. januar 2015

Noen ord fra Are Riksaasen, vinner av Outland Open 2015

Are posererr med velfortjent medalje
etter fire seire i fire kamper!
En kald lørdag i januar møttes 20 stykk engasjerte X-Wing-spillere i kjelleren på Outland. Jonas Lepsøy hadde tatt ansvar og arrangerte en knallgod turnering for oss. Det ble fire kamper av 75 minutter hver, til slutt ble det klart at det var Are Riksaasen som gikk fra det som seierherre. Denne artikkelen er skrevet av han selv og viser listen han spilte samt et lite resymé fra hver kamp. Enjoy!

Min Liste:
Dash Rendar (52)
YT-2400 Freighter (36), Veteran Instincts (1), Heavy Laser Cannon (7), Navigator (3), Outrider (5)

Corran Horn (48)
E-Wing (35), R2-D2 (4), Fire-Control System (2), Push the Limit (3), Engine Upgrade (4)

Erfaring: Navigator er dårlig på stort skip. Problemet mitt med Dash Rendar var å få både Target Lock og Focus på en gang, det løses med Kyle Katarn og noe som skaffer deg stress - Push The Limit ville vært helt genialt, men det jeg tenkte på da jeg designet skipet var at jeg skulle ha høyere Pilot Skill enn Echo (6) i en Tie Phanotm. Jeg kunne byttet om Elite Talents, det ville fungert.
http://xwing-miniatures.wikia.com/wiki/Kyle_Katarn_%28Crew%29


Kamp 1 mot Joakim med to Headhunters, en A-wing, en B-wing og masse raketter og munitions failsafes. Joakim klemte Dash Rendar opp i et hjørne med veldig smarte manøvre, men Dash kom seg ut av det og alle Joakims menn ble offer for den dynamiske duo.

Kamp 2 mot Johannes som stilte med Yrkestransport avdeling Øst, en YT-1300 og en YT-2400. Rendar Dash hadde en dårlig dag og ble skutt ned av Chewbacca, men Corran Horn reddet dagen ved å rydde bordet for transportskip.

Kamp 3 mot Daniel som hadde tre Tie: En Interceptor, en Defender og en Phantom (Echo). I trekk 2 decloaket Echo og smalt sporenstreks inn i en asteroide. Dash ga henne masse skade og Corran Horn gjorde slutt på lidelsene hennes ved å skyte henne gjennom asteroiden. I trekk 3 ble jeg fullstendig utmanøvrert av Daniel, men etter det gikk det bare nedover med ham og alle løse tråder ble knytt opp.

Kamp 4 mot Christian: Dette var en liste jeg skjønte var bra ut fra hva den fikk til på andre bord. 2 stk. YT-2400, Yrkestransport avdeling Vest. First Blood gikk til Chrisitan som blåste bort Corran Horn, deretter gikk to Outriders tett sammen mot hans andre YT-2400 som ble skutt med heavy laser cannon. Deretter sirklet to stk YT-2400 med Outrider upgrade 2 ganger rundt bordet før Rendar Dash sendte sin motstander tilbake til stjernestøvet han stammet fra.

Takket være 7 timer med usannsynlig gode terningkast vant jeg hele turneringen. Takk til alle sammen, i sær Jonas Lepsøy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar