Epic Space Battle

Epic Space Battle

fredag 26. desember 2014

2015 - hva har vi i vente?

Som tidligere skrevet, så har vi hatt et fantastisk X-Wing-år. I den forbindelse så kan man jo lure på hva vi har i vente - har FFG noe mer på lager eller har de fyrt av all skytsen? All ikoniske skip fra Epsiode IV-VI er gitt ut og Expanded Universe begynner også å bli ferdig melket. Jeg har trua på nok et godt år, jeg vil her liste opp hvorfor og gå litt inn på hva vi vet kommer og hva jeg tror kommer

Hva vi vet

Scum and Villainy skal etter planen bli utgitt første kvartal. Det blir veldig moro å se hvordan dette vil påvirke spillet. Ikke bare får vi nye skip som fungerer på nye måter, men de eksisterende skipene vil jo også bli påvirket av å måtte kunne stille opp mot nye fiender! I tillegg blir det spennende å se hva nye oppgraderingskort vil gjøre med gamle skip. Mest spennende er kanskje Autothrusters som du kan lese om her: http://www.fantasyflightgames.com/ffg_content/x-wing/news/scum-and-villainy/autothrusters.png. Med dette kan nok Interceptorene duge mot skip med tårn, noe som igjen vil påvirke hvor mange Fat Hans vi møter. 

Imperiet får et Capital skip - kanskje dette vil gjøre det mer aktuelt å spille Epic? Du kan lese alt Imperial Raider her: http://www.fantasyflightgames.com/edge_news.asp?eidn=5274 For min del er det stort sett dogfighting på 100 poeng som gjelder, se den store delen av nyheten er vel at TIE Advanced blir fikset. Jeg er dessverre redd for at det kan bety mindre bruk av TIE Defender. Helt OK at skip bli fikset, men det er synd om det gjør andre skip uaktuelle. Vel, tiden vil vise om dette stemmer. 

Hva jeg tror - og håper

Det er nok lurt å melke ferdig EU før desember da Episode VII kommer på kino. Jeg tror derfor det kommer en utgivelser til på høsten, men jeg skyter i blinde når det gjelder hva det kan være.

En overhaling av flere gamle skip kunne vært OK. X-Wingen blir lite brukt, folk betaler gjerne ett poeng ekstra for å få en B-Wing i stedet. En oppgradering som likner Chardaan Refit eller en type Tittel kunne jo vært noe, en gratis eller veldig billig måte å gi skipet ett ekstra Hull - eller en billig måte å få Boost hadde jeg virkelig likt. Det kunne for eksempel vært en Rogue Squadron-pakke.

Ett eller to skip til Scum and Villainy mot høsten kunne vært moro, gjerne gjenbruk av skip vi allerede har. Det er vel mer noe jeg håper enn noe jeg tror


Hva som ikke kommer

Jeg tror ikke at vi får se noen skip fra Episode I-III i 2015- disse må ha vesentlig dårligere stats eller brukes i eget univers, da tror jeg heller de venter på å kunne lage skip til Episode VII - noe som bør bli fokus i 2016.

Da får vi se hva som kommer. Hva tror du?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar