Epic Space Battle

Epic Space Battle

søndag 7. desember 2014

Dash Rendars jomfrutur

Julenissen kom tidlig i år!
Lørdag 06.12.14 tok jeg Dash Rendar på en liten tur ut i rommet. Jeg brukte:
* Dash Rendar 36 poeng, Engine Upgrade 4 poeng, PTL 3 poeng, HLC 7 poeng, Outrider Title 5 poeng
* 3 x Prototype Pilot med Chardaan Refit 15 poeng per stykk

Dash Rendar kjører langs flanken
Jeg spilte mot en Decimator, Echo og en TIE fighter. A-wingene ble satt i formasjon i midten og kjørte midt inn i asteroidebeltet. Dash ble satt mot den ene siden, planen var å skulle holde han i ytterkant hele veien og skyte på range 2 og 3 med sin fete kanon i tårn. Ettersom jeg hadde PTL og Engine Upgrade kunne jeg når som helst både bruke Barrel Roll og Boost - gjerne i samme trekk! Dette sammen med evnen til å ignorere asteroider både i movement og actionfasen var helt fantastisk. De rundene jeg ikke brukte slike actions, hadde jeg mulighet til både Target Lock og Focus.

Decimatoren ble etterhvert skutt i stykker, så fulgte Echo etterpå (vi hadde begge glemt at han hadde Veteran Instincts og skulle ha flyttet til slutt). En A-Wing ble skutt ned og en annen forsvant ut av brettet i forbindelse med en k-turn. Til slutt fikk jeg også tatt fiendens siste skip.



Med Boost og Barrel Roll blir man fort veldig manøvrerbar!

Alt i alt veldig fornøyd med listen og kommer nok til å prøve den igjen. Mulig jeg skal teste med noen andre skip enn A-Wingene etterhvert, for eksempel to X-winger.

Dash Rendars evne til å kunne ignorere asteroider er helt utrolig kul! Det gjelder å passe seg for eventuelle luringer fra fienden som plasserer seg slik at man kolliderer med dem og mister actions - det kan fort ble skjebnesvangert! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar