Epic Space Battle

Epic Space Battle

fredag 12. desember 2014

Derfor spiller jeg opprører

Mange som spiller X-Wing spiller begge sider, både Opprørerne og Imperiet, mens andre har valgt en side å fokusere på. Som det kommer frem av denne bloggen så er jeg en av de som spiller Opprører. Dette er det flere grunner til:
1) estetikk: helt fra da jeg første gang så Star Wars Episode IV, har Opprørerne sine romskip
X-wing: arbeidshesten hos Opprørerne
appellert mest til meg. Jo da, TIE-fighterne, Interceptorene og Slave 1 er alle ikoniske, men de kommer ikke opp mot X-Wing og YT 1300 i mine øyne.
2) da broren min (Are Riksaasen) og jeg startet med X-Wing, syntes vi det var greit å velge en faksjon hver. Are har alltid likt horder av minityrer, noe som passer godt med TIE fightere, mens jeg har foretrukket spesialister. Senere har jeg kjøpt inn Imperieskip, men andre som jeg også spiller med liker godt å spille Imperiet. Vi synes det er best å høyest mulig grad unngå "blue-on-blue", dette er jo tross alt Star Wars! Dermed har jeg holdt meg til Opprørerne og spesialisert meg mer på deres taktikker.
3) "en rett frem": X-Wing, B-Wing, E-Wing, Y-Wing og begge YT-ferjene har grønn manøver "en rett frem". Når man nærmer seg fienden, er dette en fantastisk manøver
YT 2400: det nyeste opprørerskipet med "en rett frem"
for å bli kvitt stress, sperre fienden eller få  til enda en runde med skyting.
4) skjold: alle opprørerskip har skjold. Det er digg å unngå Critical Hits lengst mulig!
5) ikoniske piloter: foruten hovedpersoner som Luke, Han og Lando er det mange av opprørerpilotene kjenner vi igjen fra filmene uten å måtte lese oss i hjel på EU-stoff. Joda, noen av Imperiepilotene som er navngitte finner vi også i filmene, men de er ikke like kjente som Wes, Wedge, Hobbie og Biggs. Alle disse ser vi ansiktet på i filmene, de har til og med replikker. Arvel Crynyd sin linje "Aaaaaaah!" kommer høyt opp som en av mine favoritter. Blant Imperiet er det kun Boba Fett og Darth Vader jeg kan huske fra filmene. EU-eksperter er nok uenig med meg her.
6) R2-D2: denne oppgraderingen er den jeg har brukt absolutt mest, den er ikke tilgjengelig for Imperiet. Den trofaste blå astromechen lar deg regenere skjold med grønne manøvre - helt fantastisk!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar